فرهنگی

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش

به گزارش روابط عمومی نیروی پدافند هوایی ارتش، محفل انس با قرآن و بزرگداشت شهید صیاد شیرازی با حضور حجت الاسلام و المسلمین میر باقری در ستاد نیروی پدافند هوایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام  سید محمد مهدی میرباقری، گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، بزرگ مرد ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر بود که در مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافت.

 وی تصریح کرد: تواضع، یک حالت ‏خشوع و خضوع معقول درونی است که نشانه‌‏های آن در رفتار و کردار و گفتار افراد آشکار می‌‏شود و این همان واقعیت عینی بود که درباره امیر سرافراز اسلام، امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی مصداق یافته و ثابت کرد که شهدا در عین تواضع و فروتنی، بزرگ‌ترین‌ها را رقم زدند و در نهایت نیز به اوج می رسند.

وی به دستاوردهای ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: انسان با اقامه نماز واجب در ماه مبارک رمضان غفلت‌های روحانی خود را می‌زداید و پاک وارد عید فطر می‌شود؛ به این ترتیب باید برای حفظ این درجه، خود را در حد توان به عروج برساند.

حجت الاسلام و المسلمین میر باقری تصریح کرد: نکته اولی که در باب شب اول عید فطر باید در نظر داشت این است که به اندازه ای که خداوند در کل ماه از جهنم آزاد می کند، امشب نیز آزاد می کند؛ شب فوق العاده ای است و باید مواظب باشیم که این شب و روز عید و اعمال آن از ما گرفته نشود.

وی ادامه داد: از جمله اعمال عید سعید فطر توجه به سیدالشهداءعلیه السلام است و از دیگر اعمال مهم امروز و تمام اعیاد اربعه اسلامی (فطر، قربان، غدیر، جمعه) دعای ندبه و توجه به حضور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.