داخلی

نماینده وابستگان نظامی خارجی: پدافند هوایی ایران به قابلیت‌های بالا و تجهیزات روز مجهز است

نماینده وابستگان نظامی خارجی: پدافند هوایی ایران به قابلیت‌های بالا و تجهیزات روز مجهز است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سرهنگ‌اسلاوو میرکوتون وابسته نظامی لهستان و نماینده (دین) وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران در دیدار با امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش که به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس این نیرو برگزار شد، گفت: ما به عنوان وابستگان نظامی که به نمایندگی از کشورهای مختلف در این مراسم حضور داریم بر آن هستیم تا این روز گرامی را به نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک بگوییم. 

وی افزود: نیرویی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس امنیت آسمان ایران را تضمین کرد و از تمانیت ارضی کشور حراست کرد.

نماینده وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران، بیان کرد: ما آگاه هستیم که امروز جمهوری اسلامی ایران به داشتن نیروی پدافند هوایی با قابلیت‌های بالا و برخوردار از کارکنان حرفه‌ای و تجهیزات روزآمد نظامی که جایگاه والایی را در منطقه برای آن رقم زده، مفتخر است.

وی ادامه داد: به عنوان پرجمعیت ترین کشور خاورمیانه، ایران به جایگاه و اهمیت راهبردی خویش در منطقه به عنوان کشوری با برخورداری از تمدن چندهزار ساله واقف است از هیمن رو ما نیز در می‌یابیم که این کشور با افق راهبردی بلندی که دارد نیازمند نیروهای مسلحی مقتدر است.

سرهنگ میرکوتون، تاکید کرد: اهمیت موقعیت ژئوپولتیکی، برخورداری از تمدنی کهن و شرکت در جنگی واقعی دکترین دفاعی پیچیده ارتش شما را شکل داده است و تعجبی نیست که جمهوری اسلامی ایران از یکی از قدرتمندترین نیروهای دفاعی در این منطقه برخوردار است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش، افزود: از آنجا که صنعت هوانوردی پیوسته در حال پیشرفت است. حفظ توانمندی دفاع از هوافضای کشور، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

این مقام ارشد نظامی کشور لهستان، گفت: هنگام دفاع از سرزمین مادری نخستین نیروهایی که با دشمن متجاوز روبه رو می‌شوند معمولاً نیروهای هوایی و دریایی هستند. بالطبع این موضوع دارای اهمیت قابل توجهی است که پدافند هوایی مقتدری را مستقر کنیم تا امنیت هوایی کشور را در برابر تهدیداتی همچون؛ موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادها تضمین کند.

وی ادامه داد: ایران همچنان به تولید و ارتقاء تجهیزات بومی پدافند هوایی خویش ادامه می‌دهد و بدین وسیله توانسته است تا پدافند هوایی چندلایه‌ای را که توسط قرارگاه پدافندی خاتم الانبیاء راهبری می‌شود، فراهم آورد تا نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار یکدیگر به کار گیرد.

نماینده وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران، تصریح کرد: ما به عنوان نظامیان به خوبی می‌دانیم که دفاع از مرزهای کشورمان وظیفه مقدسی است که برعهده داریم و همچنین، آگاه هستیم که همه اقدامات ما باید در مسیر دفاع از کشورمان در برابر هرگونه تجاوز خارجی باشد.

وی افزود: به نیابت از همه وابستگان دفاعی و نظامی خارجی مقیم ایران برای نظامیان دلاور ایرانی آرزو می کنم که توانمندی‌های آن‌ها هرگز در یک جنگ واقعی به کار نرود و همچنین برای کارکنان نیروی پرافتخار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آرزوی سربلندی، سعادت، موفقیت و فرای هر چیز خدمت همیشگی در دوران صلح را آرزو می‌کنم.

 پایان پیام/