داخلی

آموزش ها در پدافند هوایی متناسب با تهدیدات پیش رو ارائه می‌شود

آموزش ها در پدافند هوایی متناسب با تهدیدات پیش رو ارائه می‌شود
معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: وجود نیروی انسانی کیفی و کارآمد مهمترین ابزار نیروی پدافند هوایی ارتش است و همواره آموزش ها در این نیرو با نگاه به آینده و متناسب با شرایط نبردها و تهدیدات پیش رو ارائه می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از خبرگزاری مهر امیرسرتیپ دوم دلاوری معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه جلوگیری از عقب‌ماندگی علمی، نگاه به آینده و فرداها ضروری است، اظهار داشت: تأمین نیازمندی‌های دانشی و مهارتی کارکنان فنی و مهندسی پدافند، یقینا موفقیت روز افزون این نیرو را در عملیات پدافند هوایی تضمین و قطعی می‌کند.
امیرسرتیپ دوم دلاوری، افزود: وجود نیروی انسانی کیفی و کارآمد مهمترین ابزار نیروی پدافند هوایی ارتش است و همواره آموزش ها در این نیرو با نگاه به آینده و متناسب با شرایط نبردها و تهدیدات پیش رو ارائه می‌شود.
معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه آموزش و تربیت، دو رکن اساسی در نیروی پدافند است که به نوعی تربیت بر آموزش مقدم است، خاطرنشان کرد: نیروی پدافند هوایی، نیرویی تجهیزات ‌محور و مهارت‌ محور است؛ پیش‌برد مأموریت‌ها در این نیرو مستلزم نیروی انسانی کیفی و منابع انسانی کارآمد و مجرب است که به لطف الهی، تأمین این نیاز در نیروی پدافند هوایی در بهترین حالت ممکن محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با در اختیار داشتن بهترین و مجرب‌ترین اساتید با تحصیلات آکادمیک در کنار پیشرفته ترین و به روزترین کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های بسیار مدرن در سطح کشور و منطقه، در راستای ارتقا علوم پدافندی گام‌های اثربخشی برداشته شده است، اذعان داشت: فرآیند آموزشی و تربیتی در این نیرو دقیقا منطبق بر نظام آموزش، مأموریت‌محور و مهارت‌پایه است.
امیرسرتیپ دوم دلاوری با بیان اینکه الحاق پهپاد کرار مجهز به سامانه موشکی مجید دستاورد خطیر مرزبانان آسمان است، ابراز داشت: آموزش در نیروی پدافند برای امروز نیست بلکه برای فردا و آینده است؛ زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای لازم به کاربران و کارکنان داده شده که در کنار استفاده از دانش پیشکسوتان به موفقیت های بزرگی در زمینه راداری، موشکی و پهپادی برسیم.
وی با تاکید بر اینکه اشرافیت اطلاعاتی، کاملا نقاط ضعف دشمن را برایمان آشکار کرده است، تصریح کرد: پدافند هوایی یک نیروی تجهیزات‌محور و مهارت‌محور است و حرکت مطابق با فناوری روز در آن تأثیر زیادی دارد.
معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروزه نبردهای هوایی و فضایی با استفاده از بالاترین سطح علوم و فناوری‌ها، به دلیل رویکرد تأثیرمحوری در جنگ‌ها، کانون توجه تمامی کشورها و نیروهای نظامی آنان است، ادامه داد: متناسب با سطح دانشی و فناوری تجهیزات آفندی، نیروهای پدافندی نیز نیازمند برخورداری از تجهیزات پیشرفته و ایجاد تناظر بین تهدید و فرصت هستند؛ صرفاً در این صورت، موازنه قوا برقرار بوده و قدرت بازدارندگی ایجاد می‌شود.
امیرسرتیپ دوم دلاوری با اشاره به اینکه در مجموعه پدافند پروژه‌های بسیار زیادی با سطوح بالای دانشی، مخصوصاً در حوزه‌های علوم نوپدید، مانند کوانتوم، لیزر، هوش مصنوعی در دستور کار و در حال اجراست، افزود: آنچه امروزه در نیروی پدافند هوایی شاهد آن هستیم، درخشش آن در تمامی حوزه‌های فناوری دفاع هوایی و فرماندهی و کنترل است.
وی، گفت: توجه به سطح دانش نیروی پدافند هوایی در حوزه‌های اطلاعات عملیات، دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) به عنوان قطب اطلاعات عملیات ارتش تعیین شده و آموزش افسران اطلاعات عملیاتی سایر نیروها در این دانشگاه صورت می‌پذیرد.