فرهنگی

اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی پدافند هوایی برگزار شد

اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی پدافند هوایی برگزار شد

مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آیین اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور امیر سرتیپ خوش قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین روشن دل رییس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو، سرهنگ میدانی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در سالن سینما قدس منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) برگزار شد.
امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب در این مراسم اظهار کرد: نشر و گسترش فرهنگ قرآنی بین کارکنان و خانواده‌ ها، ایجاد زمینه‌ های انگیزشی برای فعالیت‌ های قرآنی، ارزیابی و شناسایی برترین‌ها در سطح نیرو و اعزام به مسابقات قرآن ارتش و نیروهای مسلح از اهداف برگزاری این مسابقات است.
وی با اشاره به این که هرچه بیشتر بتوانیم با آموزه‌ های قرآنی نورانیت ایجاد کنیم، گمراهی و انحراف از سطح جامعه کمرنگ می‌شود، افزود: هرچقدر در بحث قرآنی کار انجام شود کم است، چرا که با این اقدامات هزینه‌ های بزهکاری کاهش می‌یابد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر روشن دل رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی نیز گفت: مأنوس شدن و الفت با قرآن سبب می شود انسان به آرامش درونی برسد.
وی با اشاره به این که عمل به دستورات الهی سبب کاهش آسیب‌ های اجتماعی در جامعه می شود، اذعان کرد: همه مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با تکیه بر قرآن قابل حل است، زیرا آرامش جسمی و روحی با قرآن تامین می‌شود.
در ادامه سرهنگ مهدی میدانی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر ضرورت کسب علوم مورد نیاز برای فهم و تفسیر قرآن تأکید کرد و گفت: امروز اگر جوامع بشری غرق در بحران های فرهنگی، اجتماعی و مشكلات خانوادگی هستند، همه به دليل دوری از قرآن و آموزه های انسان ساز آن است.
امیر سرتیپ دوم محمد رضا معصومی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه برترین‌ های این دوره به عنوان نمایندگان نیروی پدافند هوایی به مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش راه پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: درخشش قرآنیان نیروی پدافند هوایی به دلیل حضور مستمر در کلاس‌ها و برنامه های قرآنی است.
این مسابقات با شرکت 190 نفر از کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش به مدت 4 روز در جوار حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد که نفرات برترین‌ به مسابقات نهایی قرآن کریم ارتش راه یافتند.