داخلی

اقتدار هوافضای سپاه در قم به نمایش گذاشته می‌شود

اقتدار هوافضای سپاه در قم به نمایش گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست خبری نمایشگاه «آسمان اقتدار» با موضوع نمایش توانمندی‌های هوافضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، امروز در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد.

سردار مهدی کبیری‌پور جانشین سپاه‌ استان قم با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران در قم گفت: نمایشگاه «آسمان اقتدار» با هدف بازتاب عصاره‌ای از توانمندی‌های دانشمندان عرصه هوافضا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نقاط مختلف برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: نمایشگاه «آسمان اقتدار» ابتدا در پارک علم و فناوری تهران که مورد استقبال عموم مردم هم قرار گرفت برپا شد پس از آن به صورت سیار در سراسر کشور و برای نخستین بار در اصفهان برپا شد و امسال هم شهر قم میزبان این نمایشگاه است. 

جانشین سپاه استان قم گفت: این نمایشگاه بصورت راوی محور و با حضور گروهی بازدیدکنندگان در حوزه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپاد، عملیات هوایی و فضایی برپا می‌شود.

کبیری پور درباره جزئیات نمایشگاه گفت: بازدیدکنندگان با ورود به تالار آمفی تئاتر نمایشگاه یک آمادگی ذهنی از کلیات نمایشگاه بدست می‌آورند، سپس وارد غرفه های اصلی می‌شوند.

وی گفت: اولین غرفه، معرفی کلی نیروی هوافضا و فعالیت های آن است. سپس غرفه یادمان شهدا به ویژه شهدای‌ شاخص نیروی هوافضا شهید طهرانی‌مقدم و شهید لطفی نیاسر پس از آن غرفه معرفی دستاورد های موشکی از جمله موشک های شهاب است. 

وی افزود: در ادامه غرفه سیلی سخت به نمایش اسناد و تصاویر از ضربات وارد شده به شیطان بزرگ می‌پردازد. بخش بعدی غرفه جذاب دستاوردهای پهپادی و غرفه دشمن شناسی است که اقتدار نیروی هوافضا و اشراف آن به منطقه را نشان میدهد همچنین غرفه دیگر صعود 40 ساله است که به بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازد. 

وی گفت: آخرین بخش نمایشگاه در فضای باز باغ موزه است که به معرفی سامانه‌های پدافندی و رادارهای بومی از جمله سوم خرداد اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه از روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت‌ماه تا 5 خرداد 1402 از ساعت 8 صبح تا ۹ شب در محل باغ‌ موزه دفاع مقدس قم پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود همچنین به دلیل بازدیدهای گروه‌بندی شده و ارائه خدمات هرچه بهتر، علاقه‌مندان به حضور در نمایشگاه باید از قبل در سامانه https://b۲n.ir/n۶۹۳۸۵ ثبت نام کنند.

کبیری ادامه داد: با توجه به اینکه هر سانس بازدید بین یک تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد گروه‌هایی که بیش از ۱۰ نفر هستند، می‌توانند زمان بازدید خود را از قبل با تلفن ۰۹۰۴۶۰۹۳۳۲۳ هماهنگ نمایند.

پایان پیام/78023