داخلی

برگزاری جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) در پدافند هوایی ارتش

برگزاری جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) در پدافند هوایی ارتش
جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از سربازان نمونه در کلیه یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی، فرمانده منطقه پدافندهوایی شمال غرب ارتش در مراسم تجلیل از سربازان نمونه این منطقه پدافندی اظهار داشت: کارکنان وظیفه از عناصر مهم قدرت دفاعی کشور و یکی از پایه‌های اصلی نیروهای مسلح هستند که نقش موثر و برجسته‌ای در حفظ و حراست از کیان اسلامی دارند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های خوبی برای شناسایی، سازماندهی و حمایت از سربازان مستعد در ارتش صورت گرفته است، افزود: مهارت آموزی کارکنان وظیفه به‌صورت جدی در دستور کار نیروی پدافندهوایی قرار دارد و این امر یکی از عوامل ایجاد انگیزه و ارتقای روحیه خودباوری در طول دوران خدمت سربازی برای کارکنان وظیفه است.
امیرسرتیپ دوم محمدرضا معصومی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق دوران خدمت مقدس سربازی را دارای برکات فراوانی خواند و تصریح کرد: آنها که دوران خدمت مقدس سربازی را طی کرده‌اند از تجربیات و آورده‌های فراوانی برخوردارند که این‌ تجربیات می‌تواند چراغ راه آینده یک جوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشد.
امیر سرتیپ دوم رضا کلهری، فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب خودسازی، تهذیب‌نفس و تجربه‌اندوزی را از فواید خدمت مقدس سربازی عنوان کرد و گفت: فردی که تهذیب‌نفس نکرده باشد، قطعا نمی‌تواند خود و کشورش را بسازد؛ ساخت کشور سربلند، دستاورد انسان‌های خودساخته است و دوران سربازی یکی از بهترین فرصت‌های تهذیب‌نفس و خودسازی است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه هر کشوری جوانانش هستند، افزود: بهره‌مندی مطلوب و هوشمندانه از این سرمایه‌های بزرگ کشور کمک شایانی به ارتقا و توسعه امنیت ملی کشور می‌کند.
امیر سرتیپ دوم سعید امیری، فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از امنیت پایدار کشورمان مرهون توان و تخصص سربازان است، اظهار داشت: دوران سربازی، جوان را برای رزم در میدان واقعی زندگی و پرورش نسلی منتظر برای سربازی ولی عصر (عج) آماده می‌کند. بالاترین تکامل در بعد روحی و معنوی، شهادت است. تفاوت حضور در میدان نبرد در نظام اسلامی و سایر نظام‌ها این است که جهاد در نظام اسلامی مبتنی بر اعتقاد دینی و برای دفاع است.
امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی، فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی گفت: همه شما جوانان آینده سازان میهن اسلامی هستید و با درک صحیح از شرایط کنونی کشور و شناخت دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، می‌توانید با تلاش و انگیزه مضاعف ادامه دهنده راه شهدا باشید و در حرکت نظام اسلامی به سمت تمدن آفرینی ایفای نقش کنید.
وی خاطرنشان کرد: سربازان باحضور در دشوار ترین مناطق مرزی کشور در کنار سایر کارکنان در ارتقای آمادگی رزمی و افزایش توان عملیاتی نیروی پدافندهوایی نقش بسزایی دارند.