داخلی

ترویج ازدواج و فرزندآوری در جامعه ضرورتی انکارناپذیر برای آینده کشور است

ترویج ازدواج و فرزندآوری در جامعه ضرورتی انکارناپذیر برای آینده کشور است

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره زوج‌ های جوان این نیرو، به اهمیت ازدواج و فرزندآوری پرداخت و گفت: ازدواج آسان و فرزند آوری، دو رکن اساسی تشکیل خانواده بشمار می روند و خانواده، به عنوان بنیان جامعه، نقش بسزایی در تربیت نسل آینده، ثبات و امنیت اجتماعی و پیشرفت کشور ایفا می‌کند.

 

وی افزود: فرزندان، سرمایه‌ های اصلی هر جامعه‌ ای هستند و نسل آینده، ضامن توسعه و آبادانی کشور خواهند بود و از این رو، تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌ها، نقشی کلیدی در ارتقاء سطح رفاه و تعالی جامعه ایفا می‌کند.

 

امیر سرتیپ یوسفی خوش قلب از تغییر سبک زندگی و افزایش تمایل به فرد گرایی، بعنوان مهمترین عوامل کاهش ازدواج در کشور نام برد و بیان کرد: برای ترویج ازدواج و فرزند آوری در جامعه، باید از زیر ساخت ها شروع و اقدامات مفیدی در سطوح مختلف انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج و فرزند آوری، وظیفه ای همگانی است که همکاری و مشارکت همه نهادها و سازمان‌ های دولتی و غیردولتی را می طلبد، اظهار کرد: با برنامه‌ ریزی صحیح، اتخاذ تدابیر حمایتی و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزند آوری در سطح جامعه، می‌ توان شاهد افزایش نرخ باروری، جوان شدن جمعیت و پویایی و شادابی جامعه ایران بود.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و ارتقاء سلامت جسمی از جمله اصولی است که باید در راستای افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرد.