بین الملل

تلویزیون رژیم موقت: گنبد آهنین در زدن یک پهپاد در غزه درماند

تلویزیون رژیم موقت: گنبد آهنین در زدن یک پهپاد در غزه درماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون رژیم موقت اسرائیل، دوشنبه شب گزارش کرد که سامانه پدافندی گنبد آهنین صبح دوشنبه در سرنگونی یک پهپاد فلسطین ناکام بوده است. 

تلویزیون رژیم موقت (کان) گزارش کرده که ارتش رژیم صهیونیستی در حال تحقیق درباره علل شکست این سامانه در مقابله با پرواز پهپاد در آسمان نوار غزه است. 

ارتش صهیونیستی صبح دوشنبه اعلام کرده بود که دو موشک به سوی یک پرنده شلیک کرده است. یک روز قبل، گنبد آهنین موفق شد یک پهپاد فلسطینی را هدف قرار بدهد. 

همچنین روزنامه معاریو گزارش کرد که حماس در زمان کنونی بخوبی می‌داند که ارتش اسرائیل با پهپادهایی که از غزه به پرواز در می‌آید مقابله میکند لذا حماس برخی پهپادها را برای تست و بررسی واکنش و توانایی پدافند دفاعی اسرائیل، ارسال میکند و این بخشی از برنامه افزایش توانمندی حماس در این حوزه است. 

به نوشته روزنامه معاریو، سامانه امنیتی در اسرائیل اذعان دارد که حماس تلاش وافری برای توسعه پهپادهای ساخت خود به کار گرفته و این بخشی از آمادگی حماس برای تقابل بعدی با اسرائیل است. 

سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین، برای مقابله با راکت‌ها و موشک‌های کوتاه‌برد طراحی شده و از سال ۲۰۱۱ وارد خدمت شده است. این سامانه به اندازه هزینه‌ای که روی دست رژیم موقت اسرائیل و دولت آمریکا گذاشته، کارا نیست. هر آتش‌بار از این سامانه حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد که هر بار شلیک، ۶۰ هزار دلار خرج روی دست رژیم موقت می‌گذارد.

آمریکا که اساساً از ابتدا به موفقیت پروژه گنبد آهنین خوشبین نبود، طی سه سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳  نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار کمک مالی به تل آویو کرد. 

پایان پیام/ص 

کلمات کلیدی گنبد-آهنین موشک غزه