داخلی

 جشنواره زوج های جوان پدافند هوایی ارتش در مشهد پایان یافت

 جشنواره زوج های جوان پدافند هوایی ارتش در مشهد پایان یافت
سیزدهمین جشنواره زوجهای جوان کارکنان شاغل نیروی پدافند هوایی ارتش در مشهد به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره زوجهای جوان ویژه دانشجویان و کارکنان شاغل نیروی پدافند هوایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب معاون هماهنگ کننده این نیرو و جمعی از مسئولان استانی، کشوری و لشکری به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین روشندل با بیان اینکه تشکیل خانواده مهمترین وظیفه زن و مرد است، گفت: رعایت احترام متقابل، اظهار محبت و وظیفه شناسی زوجین، پایه های زندگی را مستحکم می کند.
وی افزود: رازداری، وفاداری و صبوری متقابل از دیگر مواردی است که در استحکام و دوام زندگی نقش دارد.
حجت‌الاسلام روشندل با بیان اینکه اسلام نقش‌ های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خاصی برای زن در نظر گرفته است، اظهار کرد: نقش تربیتی و فرهنگی زن از طریق جایگاه بی‌بدیل وی در خانواده تحقق می‌یابد و زن به عنوان فردی مسئول در خانواده نقش تعیین‌ کننده‌ای در تربیت فرزندان داشته و از این طریق در ارتقای فرهنگ جامعه بشری نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: در زندگی نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنیم همچنین زوجین باید قدردان زحمات نسبت به همدیگر و رازدار هم باشند.
امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز ضمن تشکر از عوامل برگزاری این مراسم گفت: زن و مرد، خانواده را به‌عنوان کوچک‌ ترین واحد اجتماعی تأثیرگذار بر فرهنگ جامعه تشکیل می‌دهند و خانواده خاستگاه توالد و تکاثر انسانی و رمز و راز پایداری و ماندگاری بشریت و معیار و راهنمای رفتار و استحکام‌ بخش ملاک‌ های اخلاقی و تربیتی برای فرزندان است.
وی ارتباط تنگاتنگ نقش اجتماعی زن با جایگاهش در خانواده را یادآور شد و افزود: زن، محور و پایه ساختار خانواده و اصلاح‌گر و زمینه‌ ساز موفقیت در زندگی اجتماعی است.
معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی تأکید کرد: فضای صمیمی، تنها راه ساختن خانواده خوشبخت است که به نوبه خود نقش مهمی در امنیت روانی دارد و در زندگی تمام افراد جامعه نمود پیدا می‌کند.
در پایان این مراسم از زوجهای جوان شرکت کننده در این جشنواره تجلیل بهعمل آمد.