داخلی

خانواده شهدا و ایثارگران  در پایگاه دوم شکاری تبریز تجلیل شدند

خانواده شهدا و ایثارگران  در پایگاه دوم شکاری تبریز تجلیل شدند
در مراسمی به مناسبت ۱۹ بهمن، روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری با گرامیداشت عید بزرگ مبعث و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران اسلامی می‌دانند حرکت شجاعانه نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۵۷ که سه روز قبل ازپیروزی انقلاب انجام گرفت کمر رژیم طاغوتی پهلوی را شکست چرا که طاغوتیان به نیروی هوایی امید بسته بودند اما این حرکت طوفانی نیروی هوایی در مدرسه علوی آنها را غافلگیر و سرخورده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در نخستین حمله خود به رژیم بعثی صدام در روزهای آغازین جنگ تحمیلی با ۱۴۰ فروند هواپیما، نیروی نظامی دشمن بعثی را منهدم کرد افزود: انهدام بنادر و تاسیسات عراق، پشتیبانی ازعملیات‌های بزرگ رزمندگان اسلام، جلوگیری از برگزاری نشست سران کشور‌های غیر متعهد در بغداد و حمله به پایگاه الولید تنها قسمتی از خدمات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه تبریز نقش ارزشمند نیروی هوایی ارتش را در کمک رسانی به مردم آسیب دیده در زلزله، طوفان و سیل در مناطق مختلف کشور با پرواز‌های ویژه بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: امیدواریم در سایه تداوم وحدت نیرو‌های مسلح بتوانیم اقتدار کشورمان را روز به روز به اوج برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و روز رهایی مردم ایران از زیر یوغ از استکبار است افزود: در 22 بهمن امسال نیز شاهد پویایی ملی خواهیم بود و در این روز باز هم زنده بودن انقلاب را به رخ جهانیان خواهیم کشید.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در هر زمانی دشمنان ما توطئه بیشتری داشتند در داخل کشور اتحاد و انسجام بیشتر شده است؛ این بار هم ان شاءالله در ۱۱ اسفند در انتخابات و در این امتحان الهی غیرت دینی و ملی خودمان را به نمایش خواهیم گذاشت.
فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز هم گفت: ۱۹ بهمن نقطه عطفی در مسیر حرکت انقلاب اسلامی بود و دیدار کارکنان با امام راحل برای دشمنان غافلگیر کننده و برای انقلاب حرکت ارزشمند و مهم و شتاب دهنده انقلاب بود.
امیر سرتیپ دوم خلبان یوسفی با بیان اینکه نقش نیروی هوایی در دوران جنگ تحمیلی و در سالهای اخیر در دفاع از حریم آل الله بسیار تاثیرگذار و راهبردی بود افزود: نیروی هوایی بعد از ۴۵ سال در کنار پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی با هدایت‌های هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا به پیش می‌رود.
وی ادامه داد: پایگاه دوم شکاری تبریز با بهره گیری از زبده ترین خلبانان و مهندسان پرواز به عنوان آشیانه عقابان تیز پرواز شمال غرب کشور، امنیت هوایی پایدار برای مردم این خطه از میهنمان و توسعه علمی و فنآوری را برای بخش دفاع هوایی فراهم کرده است.نام این پایگاه به یاد سرلشکر شهید جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی و وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شده است.