داخلی

در حوزه تجهیزات دفاعی هیچ گلوگاهی برای ما وجود ندارد

در حوزه تجهیزات دفاعی هیچ گلوگاهی برای ما وجود ندارد
سرهنگ لاریجانی گفت: هیچ گلوگاهی برای فرزندان ایران‌زمین وجود ندارد و هر آنچه که نیاز داشتیم به آن رسیدیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ مرتضی لاریجانی جانشین آماد و پشتیبانی نیروی پدافند هوایی ارتش در گفتگو با خبرگزاری دفاع پرس در مورد اهمیت بالای آماد و پشتیبانی گفت: اگر یک عملیات موفق را می‌بینید، لازمه آن یک آماد و پشتیبانی قوی است. ممکن است که یک آماد و پشتیبانی قوی به تنهایی باعث پیروزی در جنگ نشود، ولی قطعاً یک آماد و پشتیبانی ضعیف به تنهایی می‌تواند در یک جنگ باعث شکست باشد؛ بنابراین آماد و پشتیبانی در نیروهای مسلح از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ضمن اشاره به دستاوردهای رزمایش مشترک پهپادی 1402 گفت: توسعه حوزه تسلیحات به‌صورت متوازن و همگن بود؛ در واقع این‌گونه نبود که فقط درخصوص یک نوع سلاح یا یک حوزه خاص تمرکز کنیم، بلکه در همه حوزه‌ها به‌صورت متوازن شروع به کار کردیم و لذا نیروی پدافند هوایی ارتش در حوزه‌های مختلف و به‌صورت متوازن توسعه یافت؛ رشد پدافند هوایی در سال‌های اخیر در حوزه‌های راداری و سیستم‌های موشکی، جنگالی و پهپادی به وضوح مشهود است.
جانشین آماد و پشتیبانی نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: هیچ گلوگاهی برای فرزندان ایران‌زمین وجود ندارد و هر آنچه که نیاز داشتیم به آن رسیدیم.
وی تصریح کرد: ما از تجربه‌های گذشته و شناسایی نقاط ضعف خود درس گرفتیم و در رزمایش اخیر پهپادی ارتش به محصول کنونی رسیدیم که اکنون عملیاتی و قابل استفاده است.
وی گفت: ما در حوزه به‌روزرسانی تجهیزات، از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان استفاده می‌کنیم؛ همچنین در حوزه تسلیحاتی که خود نیرو ساخت آن را به عهده دارد، مثل رادار‌های «مراقب» و «آرش»، دانشمندان نیرو به همراه شرکت‌های دانش‌بنیان در حال کار و انجام وظیفه هستند.