داخلی

دلسوزی و انقلابی گری دو مولفه مهم در شخصیت استاد مطهری

دلسوزی و انقلابی گری دو مولفه مهم در شخصیت استاد مطهری

به گزارش روابط عمومی نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم، بر ضرورت شناختن هر چه بیشتر مقام معلم و جایگاه آن تاکید کرد و گفت: جایگاه معلم به ویژه در فرهنگ اسلام بسیار والا و ارزشمند است به نحوی که در سخنان بسیاری از بزرگان دین، مقام معلمی با مقام انبیاء الهی سنجیده شده است.

 

وی با بیان اینکه معلمان باید اخلاق اسلامی را در کلاس ها ترویج کنند، اظهار کرد: باید شهید مطهری سر لوحه زندگی معلمان قرار گیرد و در عرصه آموزش و پرورش اگر یک نفر هم به صورت عالی تربیت شود، ارزش دنیوی و اخروی بالایی دارد.

 

سرتیپ دوم معصومی با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی شهید مطهری مبارزه با افکار التقاطی و دلسوزی برای اسلام بود، افزود: این استاد گرانقدر شخصیتی انقلابی بود که همواره از تحجر دوری می کرد.

 

وی به نقش ویژه معلمان در جنگ نرم علیه دشمن اشاره کرد و گفت: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند و باید آنها دانش آموزان را با برنامه های دشمن برای تغییر عقاید جوانان این انقلاب و نیز اهداف برنامه های ماهواره آشنا کنند.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با بیان اینکه تلاش های شهید مطهری در راه علم آموزی و زدودن خرافات کم نظیر بود، خاطرنشان : اکنون باید معلمان علاوه بر یاد دادن دروس، ارزش های اسلامی و اخلاقی را به دانش آموزان که آینده سازان این کشور هستند، آموزش دهند.

 

در خاتمه امیر سرتیپ دوم معصومی از معلمان و مدیران مدارس شهرک سازمانی این منطقه پدافندی تجلیل کرد.