داخلی

دیدار فرماندهان ارتش در قم با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

دیدار فرماندهان ارتش در قم با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

فرمانده ارشدنظامی ارتش در استان قم به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولان یگان های ارتش در استان به مناسبت دهه ارتش با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «نعمت محسنی زرین» فرمانده ارشدنظامی ارتش در استان قم به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولان یگان های ارتش در استان به مناسبت دهه ارتش در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار کردند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این دیدار با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح قلعه‌هایی برای امنیت مردم هستند، گفت: ارتش در کلام امیرالمؤمنین (ع) این است که باعث زینت حاکمان است؛ و امروز ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام خمینی(ره) بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اعلام کردند که ارتش، ارتش اسلام است و دست کودتاگران و توطئه‌گران را از ارتش قطع کردند، اظهار داشت: امام (ره) حتی در زمان مبارزه خود هم برخورد با ارتش را به مردم توصیه نکردند و این به‌خاطر فهم دینی امام بود و در ادامه به مردم توصیه کردند که قدر این ارتش را بدانید.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتش احترام دارد، افزود: قوام ارتش به یکپارچگی و استقلالش است و باید در برابر دشمن خارجی در یک صف بایستند.
وی با اشاره به تفاوت ارتش اسلام با سایر ارتش‌های دنیا افزود: ارتش در رژیم‌های دیگر موجب ارعاب و وحشت مردم است؛ ولی در نظام اسلامی اصلاً این‌طور نیست و ارتش مایه آرامش و امنیت مردم است.
آیت الله سعیدی عملیات " وعده صادق" را مصداق پیام صلح‌طلبی و جنگ بلدی نیروهای مسلح کشور دانست و گفت: نیروی نظامی دشمن نه صلح‌طلب است و نه جنگ بلد و مصداق آن نیز اسلحه کشیدن به روی زن‌ها و بچه‌ها و استفاده از ریز پرنده در پاسخ به حمله موشکی است.
وی در پایان گفت: ارتش اسلام ارتش هدایت است و شما ارتشیان برای هدایتگری آمده‌اید و علامت آن این است که ارتش اسلام قاری و حافظ قرآن دارد و به دنبال حمله به جایی نیست؛ ولی اگر بنا شد دشمن حرکتی را انجام دهد ارتش می‌داند چه‌کار باید کند.