فرهنگی

فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب: حیاء و عفاف نقش بی بدیلی در تحکیم بنیان مقدس خانواده دارد

فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب: حیاء و عفاف نقش بی بدیلی در تحکیم بنیان مقدس خانواده دارد

 امیر سرتیپ دوم ستاد سعید امیری در همایش یک روزه عفاف و حجاب ، عفت را جزء لا ینفک حجاب دانست و گفت: اگر مشکل حجاب و عفاف در خانواده‌ها حل شود، بسیاری از مشکلات بدین طریق از بین می‌رود چرا که خانواده به عنوان نهادی بنیادین در همه امور تأثیرگذار است.

وی با اشاره به نگاه اسلام به خانواده تصریح کرد: اسلام خانواده را نهادی اساسی می‌داند که سایر نهادها بر مبنای آن شکل می‌گیرد چرا که بسیاری از امور در خانواده قابل حل است و ماندگاری نیز دارد.

امیری خانواده را محل رشد و ترقی افراد عنوان کرد و گفت: حیاء و عفاف نقش بی بدیلی در تحکیم بنیان مقدس خانواده دارد و در این راستا هم مردان و هم بانوان جامعه ملزم به رعایت آن هستند به طوری که در بخش پوشش باید لباس‌هایی را انتخاب کنند که آنها را از عفت خارج نکند.

وی بی‌حجابی را یکی از عوامل تأثیرگذار در گرایش به طلاق عنوان کرد و افزود: امروزه چه طلاق عاطفی خانواده‌ها و چه طلاق حتمی، موجب بی‌بند و باری‌هایی می‌شود که در صورت وجود فرزندی در خانواده، آنها نیز متأثر می‌شوند.

 فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب تاکید کرد: برخلاف نظر دشمنان و مخالفان حجاب که القاء می‌کنند حجاب دست و پا گیر است و از پیشرفت زنان جلوگیری می‌کند در جمهوری اسلامی ایران دانشمندان زن متعددی داریم که با رعایت حجاب کامل از نخبگان علمی، فکری و فعالین سیاسی و کارشناسان فرهنگی و هنری هستند.