فرهنگی

لزوم تقویت سواد رسانه متناسب با فرهنگ اسلامی

لزوم تقویت سواد رسانه متناسب با فرهنگ اسلامی

به گزارش روابط عمومی نیروی پدافند هوایی همایش فرماندهان، مدیران و مسئولان منطقه پدافند هوایی غرب در محل سالن اجتماعات این یگان پدافندی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی در حاشیه برگزاری این مراسم، اظهار داشت: سواد رسانه‌ای بر مبنای آموزه‌های قرآنی کمک می‌کند تا قضاوت صحیح تری از اخبار پیرامون خود داشته باشیم 

وی افزود:در الگوی رسانه اسلامی، همه سازوکارهای جاری و ساری در رسانه باید بر اساس اهداف مدنظر دین و با توجه به احکام،عقاید و اخلاق اسلامی باشد.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد:ما نیازمند ایجاد یک سواد رسانه‌ای بالا در جامعه هستیم که البته این سواد مولفه هایش همان مولفه هایی نیست که در سواد رسانه‌ای غربی ذکر شده است؛این سواد لزوما مبتنی بر آن اصولی نیست که در ادبیات آکادمیک غرب تعریف شده،بلکه ما باید سواد رسانه‌ای مبتني بر اندیشه های اسلامی را تعریف و ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد:سواد رسانه‌ای بر مبنای آموزه‌های قرآنی کمک می‌کند تا قضاوت صحیح تری از اخبار پیرامون خود داشته باشیم؛قرآن در این رابطه بر مولفه های مانند وظيفه مخاطب در مقابل خبرگزاری ها،جریانات ناسالم خبری،وظيفه مخاطب در مواجهه با محتوای خبر و چگونگی عکس العمل های مخاطب در مواجهه با اخبار تاکید دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی غرب اضافه کرد:لزوم تحقیق و تیزبینی در اخبار،بر خورد با خبرهای نادرست و باطل،لزوم توجه به محتواي خبر و نه فقط خبرنگار،پرهیز از هیجان زدگی در شنیدن خبر و بررسی جوانب خبر از مواردی است که همیشه باید مدنظر قرا