فرهنگی

معلم معمار سعادت انسان است/ رسیدن به نقطه مطلوب در چهار حوزه دانش، بینش، گرایش و کنش موجب رستگاری می شود

معلم معمار سعادت انسان است/ رسیدن به نقطه مطلوب در چهار حوزه دانش، بینش، گرایش و کنش موجب رستگاری می شود

به گزارش روابط عمومی ارتش، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از مدیران، معاونین و معلمین مدارس شهرک شهید بهشتی این نیرو تجلیل شد.

 

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با گرامیداشت روز معلم و تبریک روز دختر و با بیان اينکه حضرت معصومه (س) الگوی کامل زنان و دختران اسلامی است، گفت: پیغمبر از میان تمامی مقام هایی که داشت مقام معلمی خود را مایه مباهات می دانست و یقینا معلمان باید به خود ببالند چنین جایگاه والایی دارند.

 

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در پاسداشت منزلت و مقام معلم فرمودند: جنبندگان زمین، ماهیان دریاها و آبزیان، و همه آنهایی که جان دارند و در هوا می پرند و هر آنچه که اهل آسمان و زمین بشمار می آیند برای معلم دعا می کنند؛کل خلقت معلم را دعا می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) فرمودند: مهمان را گرامی بدار ولو از طبقه ضعیف باشد، ابراز داشت: عدالت اخلاقی ایجاب می کند در تکریم تکبر نداشته باشیم و احساس غرور نکنیم و در هر مقامی هستیم نباید گذشته خود را فراموش کنیم و اسیر کبر و غرور دنیوی شویم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه معلم جایگاه ویژه ای در آموزه های دینی ما دارد، خاطرنشان کرد: معلم معمار عوامل سعادت بشر است، معمار آدم شدن انسان هاست و اگر انسان بخواهد به سعادت برسد باید در ۴ حوزه دانش، بینش، گرایش و کنش به نقطه مطلوب برسد رستگار می شود.

 

وی ادامه داد: موضوع معماری، معلم معماری انسانیت انسان هاست و اگر هر آنچه در هستی هست دعاگوی وجود معلم هست چون معلم معمار سعادت انسانی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و اقدامات ارزنده ایشان افزود: معلمی رسالت سنگینی را بر عهده دارد و قطعا باید تلاش های خطیر این قشر فرهیخته را ارج نهاد.

 

وی در پاسخ به این سوال که خیر و سعادت معلمی شامل همه می شود گفت: همه ی مقام ها برای معلمی خیر است که برابر باید ها و نبایدهای خداوند گام برمی‌دارد؛ معلم وارسته باید اوامر خدا را عمل و نواهی خدا را ترک کرده تا به جایگاهی والا برسد.