داخلی

نماز نردبان ترقی دینی و اخلاقی انسانها است / لزوم نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه

نماز نردبان ترقی دینی و اخلاقی انسانها است / لزوم نهادینه شدن فرهنگ نماز در جامعه
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در اولین اجلاس سراسری نماز نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ضرورت مهم و معنوی جامعه تبیین منزلت و اهمیت نماز به عنوان نردبان ترقی دینی و اخلاقی انسانها است .
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید میرباقری عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در اولین اجلاس سراسری نماز نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: نماز معیار اصلی سنجش اعمال و تعالی‌بخش روح انسان است، درک نماز باید به گونه ای باشد که انسان با ادای این فریضه الهی از منکرات فاصله بگیرد و اگر از نماز لذت نمی بریم دلیلش آن است که به خوبی آنرا درک نکرده ایم.
وی گفت: ضرورت مهم و معنوی جامعه تبیین منزلت و اهمیت نماز به عنوان نردبان ترقی دینی و اخلاقی انسانها است که اگر جامعه از نماز فاصله بگیرد یقینا دچار لغزش خواهد شد.
حجت الاسلام میرباقری افزود: نسل جوان امروزبه شدت برای تحول آمادگی دارند و برای اینکه کودکان از همان ابتدا با این فریضه بزرگ الهی انس و الفت بگیرند لازم است تا از همان ابتدا روش‌هایی معقول و پسندیده جهت جذب آنان به نماز خواندن اجرا شود.
وی یکی از اساسی ترین موارد تربیت که در روایات و آیات خیلی هم تاکید شده را نماز خواند و افزود: تربیت یک سرمایه گذاری است که گاهی بیست سال دیگه نتیجه می‌گیرد و در مساله نماز و تربیت نسل جوان همیشه نگاه به دور دست داشته باشید.
حجت الاسلام والمسلمین محمد بهمن رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی نیز در این اجلاس گفت: نیروهای مسلح به عنوان مرزبانان حریم ولایت در انجام فرایض دینی به ویژه نماز باید الگوی سایر اقشار جامعه باشند و این الگو بودن در سایه معنویت و توجه ویژه به فریضه نماز به دست می آید.
وی تصریح کرد: ما در میدان تهاجم فرهنگی دشمن قرار داریم و با اهمیت دادن به فرایض الهی به ویژه نماز، می‌توانیم الگوی درست و نجات بخشی برای فرزندان خود و جامعه باشیم و همه بزرگان دینی ما در دامان خانواده‌هایی پرورش یافته‌اند که به فریضه الهی نماز اهمیت می‌داده‌اند.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی خاطرنشان کرد: نماز در مکتب اسلام انسان ساز است و فرهنگ نماز باید در جامعه نهادینه شود. در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد جای معروف‌ها با منکرها عوض می‌شود.
سرهنگ میدانی رئیس اداره قرآن، عترت ونماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم در این همایش گفت: هر چه داریم باید خرج قرآن، عترت و نماز کنیم تا از این گذرگاه، دام‌ها و تنگناهایی که دشمن برای برای جوانان و فرزندان ما فراهم کرده عبور کنیم .
وی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات ما در این برهه از تاریخ و در این گذرگاه تمسک به قرآن، عترت و نماز است.