بین الملل

کشته و زخمی شدن ۱۴۶ نظامی آمریکایی در عراق، سوریه و اردن از اکتبر

کشته و زخمی شدن ۱۴۶ نظامی آمریکایی در عراق، سوریه و اردن از اکتبر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حملات مداوم از ماه اکتبر گذشته به نظامیان آمریکایی در عراق، سوریه و اردن باعث کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۴۳ نظامی دیگر شده است.

بر اساس این گزارش که شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا منتشر کرده است، در حملات مداوم به نیروهای آمریکایی در اردن، عراق و سوریه از ماه اکتبر گذشته تا کنون، سه نظامی در اردن کشته و ۱۴۳ نظامی هم زخمی شده‌اند که حال دو نفر آنها بسیار وخیم، حال ۹ نفر وخیم و ۱۳۲ هم مجروح هستند.

در مرگبارترین حمله به نظامیان آمریکایی، پایگاه آنها در شمال شرق اردن هدف حملات پهپادی قرار گرفت که طی آن سه نظامی کشته و دست کم ۴۰ تن زخمی شدند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به ارزیابی اولیه ارتش آمریکا از حمله پهپادی دو هفته پیش به یک پایگاه این کشور در اردن پرداخت.

طبق این ارزیابی، هیچ سیستم دفاع هوایی قادر به سرنگونی پهپادی که ۳ نظامی آمریکایی را کشت، نبوده است چرا که این پهپاد در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد تا شناسایی نشود.

این برای نخستین بار از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در ۷ اکتبر / ۱۵ مهر گذشته تاکنون است که نظامیان آمریکایی در منطقه در حمله نظامی، کشته می‌شوند.