بین الملل

کشته و زخمی شدن ۱۴۶ نظامی آمریکایی در عراق و سوریه از اکتبر

کشته و زخمی شدن ۱۴۶ نظامی آمریکایی در عراق و سوریه از اکتبر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حملات مداوم به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در اردن، عراق، سوریه از ماه اکتبر گذشته تا کنون باعث کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۴۳ نظامی دیگر شده است.

بر اساس این گزارش، «هالی بریتسکی» یک مقام وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که در حملات مداوم به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از ماه اکتبر گذشته تا کنون، سه نظامی در مرز اردن کشته و ۱۴۳ نظامی هم زخمی شده‌اند که حال دو نفر آنها بسیار وخیم، حال ۹ نفر وخیم و ۱۳۲ هم مجروح هستند.

در مرگبارترین حمله به نظامیان آمریکایی، روز ۲۸ ژانویه پایگاه آنها در مرز اردن و سوریه هدف حملات پهپادی قرار گرفت که طی آن سه نظامی کشته و دست کم ۴۰ تن زخمی شدند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به ارزیابی اولیه ارتش آمریکا از این حمله پهپادی پرداخت و اعلام کرد که طبق این ارزیابی، هیچ سیستم پدافند هوایی قادر به سرنگونی پهپادی که ۳ نظامی آمریکایی را کشت، نبوده است چرا که این پهپاد در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد تا شناسایی نشود.

این برای نخستین بار از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در ۷ اکتبر / ۱۵ مهر گذشته تاکنون است که نظامیان آمریکایی در منطقه در حمله نظامی کشته می‌شوند.

مقاومت اسلامی در عراق از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به حملات مستقیم به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.