داخلی

8 سال دفاع مقدس به عنوان مقطع درخشان تاریخ ایران است

8 سال دفاع مقدس به عنوان مقطع درخشان تاریخ ایران است
امیر سرتیپ دوم کلهری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: 8 سال دفاع مقدس به عنوان مقطع درخشان تاریخ ایران است که می‌تواند درس‌های خوبی برای نسل‌های بعدی داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم رضا کلهری فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس این گروه پدافندی گفت: 8 سال دفاع مقدس به عنوان مقطع درخشان تاریخ ایران است که می‌تواند درس‌های خوبی برای نسل‌های بعدی داشته باشد چرا که بخشی از جنگ، سخت افزار و مهمات است اما آنچه دفاع مقدس ما را متمایز می‌کند بخش نرم افزار و حضور جهادی مردم در جنگ تحمیلی است.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس با تقدیم شهدای گرانقدر و حضور رزمندگان، حماسه‌هایی آفرید که مصداق بارز ارتش کلمه طیبه است و این حماسه ها باید نشر داده شود.
امیر سرتیپ دوم کلهری خاطرنشان کرد: یکی از علت‌هایی که دفاع ما مقدس شده این است که ما در جنگ تحمیلی از کشور اسلامی و ناموس دفاع کردیم. رزمندگان اسلام اجازه ندادند که حتی یک وجب از این خاک به دست بیگانگان بیفتد، این یک درس برای تمام آزادگان جهان است.
وی افزود:  اگر کشوری بخواهد درس آزادگی را فراگیرد باید هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را مطالعه کند؛ رزمندگان اسلام این درس را به جهانیان دادند که اگر می خواهند بیگانگان وارد کشور آنها نشوند باید جانانه مبارزه کنند.
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب گفت: دشمنان در جنگ تحمیلی بدنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود اما رزمندگان غیور نیروهای مسلح با رهبری حضرت امام خمینی(ره) به همراه مردم ایران اسلامی درسی فراموش نشدنی به آنها دادند به نحوی که هم اکنون دشمنان رویای تجاوز نظامی به کشور ما را در ذهن هم نمی‌پرورانند.