داخلی

اقدامات ارزنده سپهبد قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور/ عملیات «وعده صادق» نمایشگاهی بین المللی برای نمایش دستاوردها و قدرت ایران اسلامی بود

اقدامات ارزنده سپهبد قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور/ عملیات «وعده صادق» نمایشگاهی بین المللی برای نمایش دستاوردها و قدرت ایران اسلامی بود
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه اقدامات ارزنده شهید سپهبد قرنی در جلوگیری از تجزیه کشورمان قابل ستایش است گفت: شهید قرنی شخصیتی بسیار بزرگ، شجاع، متدین، انقلابی و ولایتمدار بود که از یک مجموعه طاغوتی به ملکوت رسید.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز شهادت سپهبد سیدمحمدولی قرنی در حرم حضرت معصومه (س) گفت: اقدامات ارزنده سپهبد شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشورمان قابل ستایش است و یقینا تأسی به سیره رفتاری، عملی و اخلاقی شهدای بزرگ باید الگوی سایرین باشد تا به پیشرفت و اقتدار بیبدیل برسیم.
وی افزود: شهید قرنی شخصیتی بسیار بزرگ، شجاع، متدین، انقلابی و ولایتمدار بود که با محوریت عقل حرکت کرد تا جایی که او از یک مجموعه طاغوتی به ملکوت رسید.
حجت الاسلام جلیلی صفت تصریح کرد:  شهید قرنی اولین شهید انقلاب از ارتش و اولین شهید ترور است که از طرف امام (ره) به ریاست ستاد ارتش منصوب شد و توانست مجموعه ارتش را به بهترین شکل هدایت کند.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با برشمردن برخی از اقدامات ارزنده شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشورمان ابراز داشت: شهید قرنی  بهدلیل مقابله با دستورات غیر دینی و عدم همراهی با نفاق در دولت موقت، مجبور به استعفا شد؛ وی در بیست و چهارم بهمن ماه منصوب شد، ششم فروردین ماه استعفا داد و تقریبا بعد از چهل و دو روز مسئولیت داشتن به دست گروهک فرقان با برنامه ریزی آمریکا و اسرائیل به شهادت رسید.
حجت الاسلام جلیل صفت با اشاره به اینکه اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهداست، اظهار کرد: شخصیت‌هایی چون شهید قرنی خونشان به پای نهال انقلاب ریخته و امروز این نهال به درختی تنومند تببدیل شده است.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به عملیات «وعده صادق»، نظام جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار ملت‌های مسلمان دانست و افزود: همه دنیا نظارهگر عملیات «وعده صادق» بودند و این عملیات نمایشگاهی بینالمللی برای نمایش دستاوردها و قدرت ایران اسلامی بود.
در این مراسم امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس حفظ آثار ارتش، امیر سرتیپ دوم صادقیان فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال، امیرسرتیپ دوم محسنی زرین فرمانده گروه فردو، سردار میرحیدری فرماندهی انتظامی استان قم و نیز تعدادی از کارکنان نیروهای مسلح استان قم حضور داشتند.