داخلی

اقدامات ارزنده سپهبد قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور / عملیات وعده صادق نمایشگاهی بین المللی برای نمایش دستاوردها و قدرت ایران اسلامی بود

اقدامات ارزنده سپهبد قرنی در جلوگیری از تجزیه کشور / عملیات وعده صادق نمایشگاهی بین المللی برای نمایش دستاوردها و قدرت ایران اسلامی بود

به گزارش روابط عمومی ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در حرم حضرت معصومه (س)، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد سیدمحمدولی قرنی برگزار شد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اقدامات ارزنده سپهبد شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشورمان قابل ستایش است و یقینا تاسی از سیره رفتاری، عملی و اخلاقی شهدای بزرگ باید الگوی سایرین باشد تا به پیشرفت و اقتدار بی بدیل برسیم.

وی افزود: شهید قرنی شخصیتی بسیار بزرگ، شجاع، متدین، انقلابی و ولایتمدار بود که با محوریت عقل حرکت کرد تا جائیکه او  از یه مجموعه طاغوتی به جایی رساند که ملکوتی شد.

حجت الاسلام جلیلی صفت افزود:  شهید قرنی اولین شهید انقلاب از ارتش و اولین شهید ترور می باشد که از طرف امام (ره) به ریاست ستاد ارتش منصوب شد و توانست مجموعه ارتش را به بهترین شکل هدایت کند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با برشمردن برخی از اقدامات ارزنده شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کشورمان ابراز داشت: زمانیکه سپهبد قرنی در مسئولیت فرماندهی و ریاست ستاد ارتش قرار گرفت درکردستان تیپ مهاباد سقوط کرد و از طرفی مناقین و تجزیه طلبان در ترکمنستان ،بلوچستان، کردستان، خوزستان و ... از هر منطقه ای سر بلند کردند و در این حین سپهبد قرنی، شهید زهیرنژاد با درجه سرهنگ دومی را که قبل از موعد بازنشست شده بود به فرماندهی تیپ مهاباد منصوب کرد.

وی افزود: شهید قرنی در مقابل دستورات غیر دینی و عدم همراهی با نفاق در دولت موقت، مجبور به استعفا شد، بیست و چهارم بهمن ماه منصوب شد، ششم فروردین ماه استعفا داد و تقریبا بعد از چهل و دو روز مسئولیت داشتن به دست گروه فرقان با برنامه ریزی آمریکا و اسرائیل به شهادت رسید.

حجت الاسلام جلیل صفت با اشاره به اینکه اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهداست، تصریح کرد: شخصیت هایی چون شهید قرنی خونشان به پای درخت انقلاب ریخته است و امروز این درخت تنومند شده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به عملیات وعده صادق، نظام جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار ملت های مسلمان دانست و افزود: همه دنیا نظاره گر عملیات وعده ی صادق بودند؛ عملیات وعده صادق نمایشگاهی بین المللی برای نمایش دستاوردها و قدرت ایران اسلامی بود.

 

در این مراسم امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس حفظ آثار ارتش، امیر سرتیپ دوم صادقیان فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال، امیرسرتیپ دوم محسنی زرین فرمانده گروه فردو، سردار میرحیدری فرماندهی انتظامی استان قم و نیز تعدادی از کارکنان نیروهای مسلح استان قم حضور داشتند.