فرهنگی

اولین یادواره مردمی شهید خلبان سرهنگ صادق فلاحی برگزار می شود

اولین یادواره مردمی شهید خلبان سرهنگ صادق فلاحی برگزار می شود

اولین یادواره مردمی شهید خلبان سرهنگ صادق فلاحی جمعه ۲۹ اردیبهشت در مسجد موسی بن جعفر(ع) تهران برگزار می شود.

نخستین یادواره شهید خلبان سرهنگ صادق فلاحی توسط جمعی از مردم شهید پرور تهران و همکاران این شهید در مسجد موسی بن جعفر(ع) تهران برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر روشن دل رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافندهوایی ارتش سخنران این مراسم است و امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی از رزمندگان دفاع مقدس و از پیش کسوتان ارتش،راوی این یادواره است.

این مراسم از ساعت ۱۶:۰۰ در سالن اجتماعات مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در تهران،بلوار کشاورز خیابان شهید کبکانیان برگزار می شود.

شهید خلبان، صادق فلاحی در سال ۱۳۶۲ در مرودشت شیراز چشم به جهان گشود و در سال ۸۳ در رشته خلبانی دانشگاه شهید ستاری پذیرفته شد و پس از پایان تحصیل به عنوان خلبان هواپیمای اف ۵ تایگر در پایگاه های هوایی دزفول و تبریز مشغول به خدمت شد.

هواپیمای شهید خلبان صادق فلاحی و شهید علیرضا حنیفه زاد در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ ، پس از برخاستن از باند پرواز پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز، دچار نقص فنی شد و کنترل هواپیما از دست خلبانان خارج شد،

با توجه ‌به اینکه آنها در فراز شهر تبریز قرار داشتند و تراکم ساختمان‌ها و آپارتمان های منطقه، این خلبانان دلاور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا هواپیما در منطقه خلوت فرود بیاورند تا به مردم منطقه هیچ صدمه‌ای وارد نشود و از تلفات انسانی جلوگیری کنند.

هرچند این دو خلبان شجاع می‌توانستند ایجکت کنند و هواپیما را رها نمایند تا حداقل جان خودشان در امان باشد اما وجدان و تعهد این اجازه را به آنها نداد و راهی جز فرود در ورزشگاه پنج‌ هزار نفری در منطقه یکه‌دکان تبریز نیافتند.

این دلیرمردان همین کار را انجام می‌دهند اما به علت عرض کم ورزشگاه، هواپیما پس از برخورد با صندلی‌ها و همچنین سر درب ورودی ورزشگاه،به یک مدرسه در بلوار منجم تبریز که خالی از سکنه بوده برخورد کرده و منفجر می‌شود و در نهایت باشرافت خویش جان خود را هم ایثار کردند و شهد شیرین شهادت را با جان‌فشانی به ازای امنیت مردم می‌چشند و جان‌ عزیز خود را فدای ملت می‌کنند.