داخلی

بازدید دانشجویان دوره 33 دافوس از یگان‌های ارتش در سراسر کشور

بازدید دانشجویان دوره 33 دافوس از یگان‌های ارتش در سراسر کشور
دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که در قالب شانزده تیم به ماموریت محورشناسی با هدف کسب تجربه و تحلیل اقلیم‌های جغرافیایی و عملیاتی اعزام شدند، از یگان‌های مختلف ارتش در مناطق مختلف کشور بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این دوره آموزشی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از پایگاه هوایی برادران دل حامد، مرکز پشتیبانی شمال‌شرق نیروی زمینی، پدافند هوایی همدان و ایستگاه راداری سوباشی ، قرارگاه عملیاتی لشکر58 ذوالفقار شاهرود، پایگاه هوانیروز کرمانشاه، پایگاه مقدم شکاری خلبان شهید ناصر حبیبی زهام، پایگاه هوانیروز مشهد مقدس و یگان‌های پدافندی منطقه شمال شرق، منطقه مرکزی و گروه بهبهان بازدید و با معاون استاندار کهکیلویه و بویراحمد، فرماندار شاهرود و خانواده شهید محمدسعید جدی فعال از شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش دیدار کردند.
امیر سرتیپ دوم علی اسدی فرمانده منطقه پدافند غرب کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهداء سوباشی، گفت: کارکنان بیدار پدافند با سرلوحه قرار دادن شعار ارتقاء توان رزم آمادگی کامل دارند که از حریم آسمان کشورمان دفاع کنند و هر دشمن متخاصمی را با تمام توان سرکوب نمایند.
سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهکیلویه و بویر احمد، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک نیروی مردمی و بازوی قدرتمند فرماندهی معظم کل قوا و قدرت اول نظامی منطقه غرب آسیا با معیارهای دینی و اخلاقی و درکنار مردم و ملت ایران دانست و ضمن تشریح وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی منطقه کهکیلویه و بویر احمد به معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و ظرفیت‌های نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی منطقه اشاره کرد.
سرهنگ خلبان ابوالفضل صفایی جانشین پایگاه هوایی برادران دلحامد با تاکید بر حماسه آفرینی‌های خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس گفت: خلبانان نیروی هوایی ارتش ، نقش مهم و تعیین کننده ای در انجام عملیات‌های آفندی و پدافندی در هشت سال دفاع مقدس داشتند.
 وی افزود: انتقال مجروحان، انتقال ادوات و تجهیزات به مناطق جنگی، اسکورت کاروان‌های تجاری، انجام عملیات‌های شناسایی و تجسس، اقدامات مردم‌یاری و امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه در حوزه‌های امدادی، پشتیبانی و درمانی از دیگر فعالیت‌های برجسته و خطیر نیروی‌هوایی ارتش از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بوده است.
امیر سرتیپ دوم مکفی فرمانده مرکز پشتیبانی شمال شرق با بیان اینکه اهمیت لجستیک در جنگ های امروزی بر هیچکس پوشیده نیست و لجستیک برای واحد نظامی حکم ستون فقرات را دارد، افزود: یکی از شرط‌های اساسی برای پیروزی در رزم و همچنین اجرای ماموریت‌های سازمانی، پشتیبانی خوب از نیروها می‌باشد از این رو شما دانشجویان عزیز بعنوان فرماندهان آینده باید به موضوع پشتیبانی توجه ویژه داشته باشید.
سرهنگ رضا نذری جانشین قرارگاه لشکر58 ذوالفقار شاهرود، به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش پرداخت و گفت: دافوس ویترین ارتش است و شما دانشجویان با عملکرد خوب خود باید آن را تزیین نمایید و دانشجویی یک فرصت است که برای شما ایجاد شده و بایستی از این فرصت حداکثر استفاده را بنماید.
سرهنگ خلبان رحیم عینی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز گفت: آموزش از مهم ترین ارکان خدمت نظامی است و دافوس را یکی از بهترین مراکز آموزشی و مرجع اصلی پرورش فرماندهان، مدیران ارتش و نیروهای مسلح دانست.
امیرسرتیپ دوم محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در این بازدید دانشجویان دافوس را آینده سازان ارتش انقلابی در مسیر رشد و تعالی کشورمان دانست و گفت: امروز مراکز علمی و آموزشی ارتش در تربیت و آموزش افسران تراز انقلاب اسلامی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.
امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی نیز با بیان اینکه توسعه تجهیزات پدافندی در سیادت از مرزهای هوایی کشورمان نقشی خطیر را ایفا می کند، خاطر نشان کرد: تکیه بر توانمندی داخلی در راستای بومی‌سازی و ارتقا تجهیزات پدافندی برگ برنده نیروی پدافند هوایی ارتش است.
گفتنی است که هدف از این آموزش ارتقای سطح اطلاعات دانشجویان از جغرافیای نظامی استانها مورد مطالعه و کشورهای همجوار وتجزیه و تحلیل مناطق مورد نظر در جنبه های نظامی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی... و همچنین بررسی قابلیت‌های خاص این مناطق جهت کاربرد در جنگ های کلاسیک، نیابتی، ناهمتراز و کسب تجریه و تحلیل اقلیم‌های جغرافیایی و عملیاتی توسط دانشجویان می باشد.