داخلی

تجلیل از پیشکسوتان ارتشی و خانواده شهدا توسط معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار اراک

تجلیل از پیشکسوتان ارتشی و خانواده شهدا توسط معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار اراک

به گزارش روابط عمومی ارتش، با حضور بهنام نظری معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار اراک و امیرسرتیپ دوم کاظمیان فرمانده مرکز آموزش درجه داری ِ این استان، از پیشکسوتان ارتشی و خانواده شهدا تجلیل شد.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: ارتشی‌های استان در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشیدند و رشادت دریادلان نیروی دریایی و به شهادت رسیدن تعدادی از آنان در عملیات‌های دریایی گواه براین ادعا است.

وی ارتشی ها را مدافع و حافظ مرزهای ایران اسلامی برشمرد و بیان کرد: نیروهای خدوم و انقلابی ارتش در کنار سایر ارگان‌ها اجازه نداده و نخواهند داد چپاولگران و متجاوزان به ایران نگاهی مغرضانه داشته باشند؛ شما ارتشی‌ها باید به این ارزش و مقام برخود ببالید چراکه با تلاش شبانه روزی غیورمندان ارتشی بیش از 80 میلیون نفر در آسایش و امنیت هستند.

نظری امنیت و سلامتی را دو نعمت الهی عنوان کرد و ضرورت شکرگزاری برای داشتن این دو نعمت الهی را متذکر شد و افزود: خداوند متعال به مجموعه ارتش عنایت ویژه داشته و ارتشیان را در جایگاهی ارزشمند قرار داده تا با خدمتگزاری و جان‌برکفی از ملت و مظلومان دفاع کنند؛اگر از شهدا یاد می‌کنیم به پاس تمام این خدمات ارزشی است.

معاون سیاسی استاندار مرکزی به پیروزی انقلاب در بهمن 57 و پیوستن همافران نیروی هوایی به جمع انقلابیون اشاره کرد و گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب، عنوان پرطمطراق ژاندرام منطقه را یدک می‌کشید. در این ایام عده و ‌عُده نظامی موجود در کشور در خدمت امنیت امریکا و انگلیس بود. حدود 2 هزار مستشار نظامی امریکایی و انگلیسی نیروهای ما را با بدترین نوع رفتار آموزش می‌دادنند. افسران ارشد آن زمان در مقان پایین‌ترین درجه‌دار امریکایی قدرت اعمال نفوذ و اعمال نظر نداشتند. حتی با وجود داشتن تجهیزات نظامی اجازه استفاده از آن را نداشتند.

نظری ادامه داد: امروز بعد از گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب، ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد، تا جاییکه ناوهای هواپیمابر امریکایی و سایر کشورها بدون اجازه از ایران حق تردد در آب‌های آزاد خلیج فارس را ندارند.

وی به قائله کردستان و رشادت و دوراندیشی شهید قرنی اشاره کرد و گفت: ارتشی‌ها زمان انقلاب با وجود اینکه در رژیم پهلوی آموزش دیده بودند، اما به واسطه داشتن بن‌مایه اعتقادی و مکتبی به نیروهای انقلابی پیوسته و طولی نکشید که مورد وثوق امام راحل قرار گرفتند و برای حفظ انقلاب اقدامات ماندگاری از خود برجای گذاردند؛ کسب پیروزی در مناطق مختلف ایران در همان سال‌های ابتدای انقلاب، استمرار پیروزی‌ها بود و نقطه عطفی در پیروزی‌های متعدد به حساب می‌آید.

نظری با اشاره به این مطلب که ارتشی‌های امروز همچون امیر کاظمی، امیر ایرانی، امیر موسوی و ... ادامه‌دهنده راه شهدایی همچون صیادشیرازی، شهید قرنی و سایر شهدای ارتش پرافتخار هستند، اضافه کرد: در دکترین نظامی ما اصل بر دفاع است و اگر تیری شلیک می‌شود برای رضای خدا است.

معاون استاندار مرکزی عمل به دستوران دینی و قرآنی در همه شرایط را یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های ارتش عنوان کرد و گفت: نیروهای ارتشی در کنار دفاع و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام عمل به آموزه‌های الهی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و با تلفیق مبانی دینی با نظامی توانستند اتفاقات خوبی رقم زنند.