فرهنگی

روز عرفه فرصتی برای پاکی نفس است

روز عرفه فرصتی برای پاکی نفس است

به گزارش روابط عمومی نیروی پدافندهوایی، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در مراسم دعای روز عرفه که با حضور پرشور خانواده های کارکنان این یگان پدافندی برگزار شد، با اشاره به فضائل و برکات این روز، اظهار کرد: روز عرفه فرصت بی‌ نظیری برای تهذیب نفس است که در این روز انسان می‌ تواند با دعا و استغفار، از خداوند طلب مغفرت و به شناخت عمیق‌ تری از خودش برسد.

 

وی افزود: روز عرفه روزی است که خداوند متعال در آن به بندگان خود تجلی می‌کند و دعای آن‌ها را اجابت می‌کند.

 

وی به عظمت و منزلت روز عرفه و فضیلت دعا و نیایش در این روز اشاره کرد و گفت: روز عرفه، روزی است که خداوند متعال بندگان خود را به ضیافت الهی دعوت کرده است و در این روز، درهای رحمت و مغفرت الهی به روی بندگان باز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عدیده با بیان اینکه در این روز درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است، تصریح کرد: روز عرفه فرصتی است برای جبران زمانی همچون شب قدر که برخی افراد از آن شب ها در جهت استغفار و طلب بخشش از درگاه الهی استفاده نکردند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در پایان با بیان حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص اهمیت این روز، خاطرنشان کرد: قدرت عرفه از عرفانی است که می‌تواند نصیب بنده شود و انسان با معرفتی که کسب می‌کند می‌تواند به گذشته خود غلبه و شقاوت خودش را برطرف کند.