داخلی

 سامانه فرماندهی و کنترل پدافند ارتش کاملا بومی و به روز است/ پلاک افتخار پدافند دفاع از موجودیت نظام و منافع ملی است

 سامانه فرماندهی و کنترل پدافند ارتش کاملا بومی و به روز است/ پلاک افتخار پدافند دفاع از موجودیت نظام و منافع ملی است
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: در دهه اخیر سامانه فرماندهی و کنترل پدافند ارتش کاملا بومی و به روز شده است و امروز پویاترین و گسترده‌ترین سامانه فرماندهی کنترل در بخش نظامی و غیر نظامی کشور است.
به گزارش روابط عمومی ارتش‌، امیر سرتیپ عليرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع روحانیون اعزامی به کاروان های راهیان نور این نیرو، گفت: پلاک افتخار پدافند هوایی ارتش از دوران جنگ تحمیلی تاکنون دفاع از موجودیت نظام و منافع ملی است.
وی با اشاره به تاکید فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر رشد و ارتقا همه جانبه پدافند و تصمیم حکیمانه ایشان در سال ۱۳۸۷ مبنی بر تشکیل پدافند مستقل، خاطرنشان کرد: نگاه نافذ و تدابیر داهیانه رهبر انقلاب در همه عرصه‌ها بویژه در حوزه نظامی موجب رشد، اعتلا و سرافرازی کشورمان شده است.
 جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: در دهه اخیر سامانه فرماندهی و کنترل پدافند ارتش کاملا بومی و به روز شده و امروز پویاترین و گسترده ترین سامانه فرماندهی کنترل در بخش نظامی و غیر نظامی کشور است.
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه اتخاذ تصمیم جدی و درست در زمان درست از ویژگی‌های حیاتی سامانه فرماندهی کنترل کشورمان است، تصریح کرد: رصد پرنده‌های بیگانه به صورت  شبانه‌روزی در حال انجام است و برای پدافند تخمین نقشه‌ها و اقدامات بعدی دشمنان قابل حدس است و از قبل برخورد با انواع سناریوها و تهدیدات دشمن در رزمایشات این نیرو انجام شده است.
‌وی با بیان اینکه پدافند ارتش متناسب با ماهیت تهدیدات اقدام به طراحی و توسعه تجهیزات به روز و کارآمد با توانمندی بالا می کند، خاطرنشان کرد: نقش اثرگذار پدافند در تولید امنیت پایدار بر کسی پوشیده نیست؛ همکاری پدافند با بخش های دانش‌بنیان و مراکز علمی تحقیقاتی روندی مطلوب و روبه رشد را پشت سر می‌گذارد.