داخلی

هیچ محدودیتی در طراحی، تولید و توسعه پهپادها نداریم

هیچ محدودیتی در طراحی، تولید و توسعه پهپادها نداریم
امیرسرتیپ الهامی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در طراحی، تولید و توسعه پهپادها نداریم گفت: فناوری پهپادی در ارتقا توان رزمی و اطلاعاتی ارتش نقشی خطیر و ارزنده را ایفا می کند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیرسرتیپ علیرضا الهامی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز از یگان های پدافندی مستقر در جنوب شرق ارتش بازدید و بر افزایش توان رزم و آمادگی دفاعی تاکید کرد.
وی در جمع فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی جنوب شرق ارتش اذعان داشت: فناوری پهپادی در ارتقا توان رزمی و اطلاعاتی ارتش نقشی خطیر و ارزنده ایفا می کند و راهبرد اساسی پدافند، طراحی و توسعه یگان پهپادی به‌منظور کسب برتری هوایی در منطقه است.
امیر سرتیپ الهامی با اشاره به تجهیز پهپادهای بومی پدافند به انواع موشک ها در نبردهای هوایی ابراز داشت: هیچ محدودیتی در طراحی، تولید و توسعه پهپاد نداریم و باید تمامی بستر ها و ظرفیت ها به کارگرفته شود.
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه یقینا تجهیزات متنوع پدافند در غافلگیری دشمن می تواند بسیار حائز اهمیت و غیرقابل پیش بینی باشد، افزود: اگر لازم باشد دشمن را در مکان و زمانی که فکرش را نمی کند غافلگیر می کنیم.
امیر سرتیپ الهامی با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه بر روی طراحی و ساخت موشک های دوربرد بومی بصورت شبانه روزی در دستور کار این نیرو و مراکز علمی مرتبط با پدافند است، تصریح کرد: پدافند ارتش متناسب با تهدیدات احتمالی سناریوهای پیچیده ای را پیش بینی کرده است که در رزمایشهای اخیر این نیرو، با موفقیت اجرا و به منصه ظهور رسیده است.