فرهنگی

اعتکاف در بین اقشار جوان موجب خودسازی و تضمین سلامت جامعه می شود

اعتکاف در بین اقشار جوان موجب خودسازی و تضمین سلامت جامعه می شود

به گزارش روابط عمومی نیروی پدافند هوایی، امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مراسم اختتامیه اعتکاف این یگان پدافندی در جمع معتکفین، گفت: اعتکاف یک عمل عبادی مستحب است و آثار بسیار سازنده‌ ای برای فرد و جامعه دارد؛ غبار آلودگی که بر روح جامعه نشسته است با معنویت اعتکاف و اعمال ارزشمند آن برداشته می شود.

وی، خاطرنشان کرد: ایام اعتکاف فرصتی طلایی برای بهره‌ گیری بیشتر از فضیلت‌ های ماه رجب است.

امیر سرتیپ دوم معصومی با تاکید بر این‌ که اعتکاف در بین اقشار جوان موجب خودسازی و تضمین سلامت جامعه می شود و نقش مهمی در انتقال مباحث اخلاقی و الگوپذیری ایفا می کند، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان استقبال خوبی از اعتکاف دارند و حضور بزرگترها در همراهی جوانان نیز در این مراسم پر فیض بسیار قابل ستایش است.

وی ابراز داشت: ایام اعتکاف، امکان خلوت دل با خدا را بیشتر می‌کند و در این زمان که به خدا نزدیک‌ تر هستیم، حوائج و نیازهای خود را از خدا بخواهید.

حجت الاسلام و المسلمین عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در ادامه با بیان این که تبیین آثار اعتکاف، گامی موثر برای ترغیب حضور پررنگ جوانان در مراسم اعتکاف است، گفت: از آنجا که جوانان به دلیل آلودگی کمتر به گناه، دارای نهاد و فطرتی پاک هستند، میتوانیم آثار اعتکاف را برای آنها تبیین کنیم و از تاثیر برکات این فریضه ارزشمند در زندگی سخن گفت؛ حضور جوانان درمراسمات مذهبی پررنگ تر می شود و برای شرکت در اینگونه برنامه های مذهبی، تشویق و ترغیب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده فلسفه اعتکاف را تقویت ایمان، ارتقای باور مذهبی و تقرب به فضل الهی دانست و بیان کرد: فلسفه اعتکاف افزایش اعتقادات، باور مذهبی و تقرب جستن به سوی فضل الهی است و این سه روز می تواند پلی باشد برای رشد و تکامل انسان.

در پایان این مراسم از کلیه معتکفین با اهدا هدیه و بسته های فرهنگی تجلیل بعمل آمد.