داخلی

امیر صباحی فرد در گفتگو با خبرگزاری موج؛پدافند هوایی هر تحرکی را در دریا مطلع است/ سامانه های جنگالی باید داخلی باشد

امیر صباحی فرد در گفتگو با خبرگزاری موج؛پدافند هوایی هر تحرکی را در دریا مطلع است/ سامانه های جنگالی باید داخلی باشد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: سامانه های جنگالی (جنگ الکترونیک) باید داخلی باشد و نمی توانیم این سامانه ها را وارد کنیم.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج خاطرنشان کرد: هیچ هواپیمای شخصی و مسافربری وارد فضای کشور نمی شوند مگر اینکه با شبکه یکپارچه پدافند هوایی هماهنگ باشند. ما حتی هزاران کیلومتر فراتر از مرزها را پوشش می دهیم.

 وی ادامه داد: رصد خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از وظایف لاینفک پدافند است و هر اتفاقی در آسمان این منطقه رخ دهد، زیر نگاه ما بوده و تحت کنترل و رصد است. سامانه های کشف و شناسایی ما همه تحرکات را در هوا و حتی در دریا رصد می کند.

فرمانده پدافند هوایی درباره سامانه جنگالی اظهار کرد: سامانه های جنگالی باید داخلی باشد و نمی توانیم از جایی خریداری کنیم. سامانه های جنگالی بسیار پیشرفته ای داریم.

امیر صباحی فرد با بیان اینکه در همین منطقه خلیج فارس اقداماتی انجام داده ایم که کل شبکه آنها را مختل کرده ایم، تصریح کرد: دشمن بخوبی از پیشرفت سامانه های راداری و جنگالی ما آگاه است به همین دلیل تا کنون به خود جرات ندادند وارد شوند که بخواهیم اقدامی انجام دهیم.