فرهنگی

حجت الاسلام دنیادیده:فعالان قرآنی پدافند توانستند سبک زندگی قرآنی را در جامعه به نمایش بگذارند

حجت الاسلام دنیادیده:فعالان قرآنی پدافند توانستند سبک زندگی قرآنی را در جامعه به نمایش بگذارند

حجت‌الاسلام دنیا دیده با اشاره به اینکه آموزه های قرآنی در این نیرو بسیار موثر بوده است گفت: فعالان قرآنی پدافند توانستند سبک زندگی قرآنی را در جامعه به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام دنیادیده، رییس مرکز دارآلقران اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش  در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های قرآنی این نیرو گفت: در ارتباط با فعالیت های قرآنی پدافند هوایی با توجه به اینکه این نیرو مجموعه ی پراکنده و گسترده است که در کل کشور در سایت ها، مناطق و البته در مواردی بدون حضور خانواده ها گسترش دارد به همان صورت نیز فعالیتهای قرآنی گسترش دارد.

رییس مرکز دارآلقران اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش  ادامه داد: در جایی که خانواده ها حضور دارند، برنامه ریزی فعالیت های قرآنی برای آنها نیز پیش بینی شده است و رده های مختلف شاغلان، همسران و فرزندان را شامل می شود.

تربیت فعالان قرآنی پدافند در ۱۵ مدرسه قرآنی پدافند هوایی ارتش

وی در مورد آموزش های عمومی قرآن کریم گفت: این آموزش ها شامل تمام نفرات و کارکنان پدافند هوایی ارتش می شود که در چند سطح روخوانی، تفسیر، مفاهیم و ... برگزارمی شود که بستگی به آگاهی علمی افراد، کلاس ها سطح بندی شده است.

حجت الاسلام دنیادیده در مورد برنامه های تخصصی قرآن کریم با اشاره به رشته حفظ اظهار کرد: در این رشته مدرسه های حفظ در شهرک ها و یگان ها به شکل مدارس حفظ تخصصی قرآنی فعالیت می کنند که قریب 15 مدرسه حفظ تخصصی قرآن کریم در پدافند هوایی ارتش فعالیت می کند.

وی در مورد شیوه جذب این مدارس گفت: با اطلاع رسانی در سطح شهرک ها افراد در رشته های مختلف با توجه به توان علمی و علاقه مندی خود به رشته های مختلف قرآنی می توانند در این مدارس به قرآن آموزی بپردازند. در این مدارس از تمام گروه های سنی پذیرش می شود که شامل گروه سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال است.

 

فعالیت ۳۵۰۰ حافظ قرآنی در پدافند هوایی ارتش

حجت الاسلام دنیادیده یادآور شد: در نیروی پدافند هوایی ارتش قریب به سه هزار و 500 حافظ فعالیت قرآنی دارند که از یک جزء تا 30 جزء را شامل می شود. آمار حافظان قرآنی هر شش ماه تغییر می کند و سه هزار حافظ قرآن در سطح تثبیت قرآن هستند و 500 نفر در شش ماهه دوم سال به این آمار افزوده می شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در سطح کارکنان وظیفه اظهار کرد: این مسابقات در تابستان و بعد از فراغت فرزندان از تحصیل برگزار می شود و در مقطع خواهران شاغل و همسران و فرزندان نیز  به همین  شکل همزمان در همین فصل برگزار می شود.

مشارکت ۵ هزار نفر در مسابقات مقدماتی قرآن  پدافند هوایی ارتش

حجت الاسلام دنیادیده در مورد مسابقات مقدماتی قرآن تصریح کرد: قریب به پنج هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که از این آمار قریب به 500 نفر انتخاب شدند که به مسابقات نیروی پدافند معرفی شدند که در نهایت 140 نفر منتخب برای سطح آجا معرفی می شوند که از یکم تا ششم شهریور این مسابقات در سطح آجا برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در ستاد کل گفت: این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می شود و امسال به میزبانی نیروی انتظامی است که در سطح کشور برگزار می شود و افرادی که در آجا در نیروهای مختلف رتبه خوبی را کسب کنند در این مسابقات راه می یابند.

حجت الاسلام دنیادیده در مورد سهم پدافند هوایی در بیست و سوم مسابقات قرآن خانواده ها و خواهران ارتش به میزبانی نیروی دریایی اظهار کرد: پدافند هوایی در این دوره از مسابقات در تمام رشته های اذان، تفسیر، حفظ و مفاهیم شرکت می کند. همزمان با مسابقات همسران و کارکنان مسابقات همسران شاغل نیز برگزار می شود و با توجه به اینکه نیروی شاغل خواهر در پدافند کم است در این مقطع تعداد نفرات ما پایین تر است اما در مقطع فرزندان و همسران با کثرت حضور علاقه مندان مواجه هستیم.

وی گفت: در سال های قبل پدافند هوایی ارتش مقام اول و دوم را کسب کرد و در سطح کارکنان وظیفه پدافند هوایی مقام دوم را کسب کرد.

وی در مورد مسابقات حدیث گفت: این مسابقات همه ساله برگزار می شود و کتابی انتخاب و در سطح مقدماتی در تمام سطوح پدافند توزیع می شود و نفرات برتر منتخب به سطح منطقه ای و پس از آن در سطح نیروها و سطح ارتش راه می یابند.

حجت الاسلام دنیادیده در مورد فعالیت های مهدهای قرآنی گفت: این مهدها در دو مدرسه قرآنی فعال هستند که یکی در اصفهان و دیگری در شهرک شهید بهشتی است.

وی در مورد اثرات معنوی قرآن گفت: این کتاب آسمانی تشکیل دهنده سبک زندگی قرآنی است و هر جامعه ای بر اساس مبانی سبک زندگی خود را انتخاب می کند. غرب بر اساس مبانی مادی و لیبرالیسم این مبانی را تعریف می کند اما مبانی قرآن خدامحوری است.

فعالان قرآنی پدافند توانستند سبک زندگی قرآنی را به نمایش بگذارند

وی گفت:  فعالان قرآنی پدافند توانستند سبک زندگی قرآنی را به نمایش بگذارند و شاهد حضور آنها در برنامه های فرهنگی و سیاسی در سطح جامعه هستیم. این افراد کمک کردند سبک زندگی اسلامی در سبک یگان های پدافند دیده شود، به همین دلیل بسیاری از آسیب ها و مشکلات در سطح اجتماع در سطح ارتش وجود ندارد و در حوزه مشارکت سیاسی، ارتش از آمار بالایی برخوردار است. این امر حاکی از آن است که آموزه های قرآنی در این نیرو بسیار موثر بوده است و از بسیاری از آسیب ها در سطح اجتماع مانند خودکشی، بی حجابی و سایر آسیب ها در امان مانده است و این نشان دهنده مصونیت بخشی قرآن است.