بین الملل

عامل هراس صهیونیست‌ها قدرت روزافزون مقاومت است

عامل هراس صهیونیست‌ها قدرت روزافزون مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی اعلام کرد که امروزه عامل هراس صهیونیست‌ها قدرت روزافزون مقاومت است.

وی افزود: هرکس باور دارد که «اسرائیلی‌ها» دشمن هستند، باید از دیدن رویارویی قدرتمندانه مقاومت با آنان شادمان شود. «اسرائیلی‌ها» امروزه با دیدن قدرت روزافزون مقاومت، احساس خطر می‌کنند. مقاومت نه تنها در کشور ما، بلکه در فلسطین، جهان عرب و جهان اسلام تحت عنوان محور مقاومت حضور دارد و تمامی این تحولات لرزه به اندام «اسرائیلی‌ها» انداخته است.

صفی الدین گفت: طبیعی است که همزمان با هراس روزافزون دشمن، قدرت، اراده و پیوند ما با مقاومت نیز بیشتر و بیشتر شود. ما به هیچ وجه از آینده‌ای که با مقاومت می‌سازیم پا پس نخواهیم کشید.

همچنین رییس شورای اجرایی حزب‌الله در اشاره به تحولات داخلی لبنان اعلام کرد: تنها راه انتخاب رییس جمهور، توافق است. دیگران می‌توانند این فرآیند را حل‌وفصل، تفاهم یا توافق یا هرآنچه که دوست دارند بنامند. این فرآیند در لبنان طبیعی است و دستیابی به راه حل در لبنان نیز از همین طریق صورت می‌گیرد.

وی افزود: لبنان باید در سایه تحولات بزرگ منطقه، تکلیف خود را مشخص کند و رو به جلو گام بردارد تا در معادلات جدید پیش‌روی منطقه و جهان، جایی برای خود دست‌وپا کند.

صفی الدین گفت: اوضاع امروز لبنان، ناشی از تکیه بر دیگرانی است که نقش و آینده لبنان را در جنگ‌های جهانی تعیین کردند. اما اکنون ما دیگر در دوره جنگ‌های اول و دوم جهانی نیستیم. ما امروزه در دوره مقاومت پیروز هستیم؛ مقاومتی که استوار و قدرتمند در کل منطقه حضور دارد.