داخلی

فتح خرمشهر یکی از مهمترین اقدامات دفاع مقدس

فتح خرمشهر یکی از مهمترین اقدامات دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی نیروی پدافند هوایی امیر سرتیپ دوم دکتر مجتبی جعفری عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در جمع فرماندهان و مسئولان معاونت مهندسی نپاجا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت شهید رئیسی را فردی مخلص، متدین و ولایتمدار خواند و گفت: اقتدار و مدیریت شهید جمهور زبانزد دوست و دشمن است.

 

امیر سرتیپ دوم جعفری افزود: خرمشهر به جهت واقع‌شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است؛ این شهر در انتهایی‌ترین نقطه استان خوزستان قرار گرفته و اسکله‌های آن در کرانه‌های رودخانهٔ اروندرود جای گرفته‌است و به دلیل همین وسعت سرزمینی امام خمینی (ره) فتح خرمشهر را از عنایات خداوند دانست و همچنین آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) نیز حماسه آزادی خرمشهر را حادثه بی نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرد و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین پیامد آزاد سازی خرمشهر کنار گذاشتن سیاست بی طرفی آمریکا در منطقه وحمایت کشور های عربی منطقه از صدام حسین بود.

 

سرتیپ دوم جعفری تصریح کرد: خرمشهر پس از 578روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به دست نیروها و رزمندگان ایرانی آزاد شد و مایه مباهات و غیرتمندی ایران و ایرانی شد.