داخلی

 نمایشگاه راهیان پیشرفت منطقه پدافند هوایی شرق ارتش افتتاح شد

 نمایشگاه راهیان پیشرفت منطقه پدافند هوایی شرق ارتش افتتاح شد
با حضور جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، امیرسرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق ارتش و تعدادی از مقامات لشگری و کشوری این استان، نمایشگاه "راهیان پیشرفت" منطقه پدافند هوایی شرق در محل منطقه پدافند هوایی شرق افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق ارتش در حاشیه افتتاح نمایشگاه "راهیان پیشرفت" منطقه پدافند هوایی شرق اظهار داشت: امروز نیروی پدافند هوایی ارتش به‌عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در استحکام قدرت جمهوری اسلامی ایران نقش به سزایی دارد.
وی با بیان اینکه بازدارندگی نوینی در عرصه پدافند هوایی در کشور فراهم شده است، افزود: علیرغم همه تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران اسلامی علیه کشورمان، شاهد پیشرفت‌های روز افزون و چشمگیر در نیروی پدافند هوایی ارتش هستیم.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق خاطرنشان کرد: امروز مرزهای هوایی کشورمان از امن‌ترین آسمان‌ها است و در همه حوزه‌ها به درجه بالایی از امنیت رسیده‌ایم که صدها کیلومتر فراتر از مرزهای ایران اسلامی را نیز رصد می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه در تمام بخش‌های پدافندی به خود کفایی رسیده‌ایم، افزود: همه تجهیزات نمایشگاه بومی بوده و به دست توانمند کارکنان نیروی پدافند هوایی، همکاری و مساعدت حوزه صنعت و دانشگاه‌های کشور طراحی و ساخته شده است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق تصریح کرد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه پدافند در معرض دید جامعه هدف ما مانند مدارس و  دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تانسل جوان علاوه بر آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت با آخرین دستاوردهای دفاعی نیروی پدافند هوایی نیز آشنا شوند.
گفتنی است، نمایشگاه "راهیان پیشرفت " منطقه پدافند هوایی شرق با هدف و محوریت حضور نسل جوان در منطقه پدافند هوایی شرق برپا شده است که دانشجویان و دانش‌آموزان پس از حضور در کارگاه توجیهی، از سامانه‌های کنترل، پشتیبانی، رزمی و خدمات درمانی بازدید می‌کنند.