بین الملل

ژنرال اوکراینی: ضدحمله اوکراین قریب‌الوقوع است+فیلم

ژنرال اوکراینی: ضدحمله اوکراین قریب‌الوقوع است+فیلم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در یک ویدئوی یک دقیقه‌ای که سی ان ان از آن به عنوان یک پروپاگاندای نظامی یاد کرده است و تنها با چند کلمه گفته است که ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه قریب‌الوقوع است.

طبق این گزارش، این ژنرال اوکراینی در این کلیپ ویدئویی می‌گوید: «زمان آن رسیده است که آن‌چه که به ما تعلق دارد را بازگردانیم».

بر اساس گزارش سی ان ان، این ویدیوی دقیقه‌ای نشان می‌دهد که نیروهای اوکراینی در حال رژه، آموزش و ظاهراً آماده شدن برای نبرد هستند.

 

 

برخی از نظامیان اوکراینی که در کلیپ فوق الذکر بیان شد، در حال استفاده از تانک‌های آلمان و توپخانه‌ها و راکت‌اندازهای آمریکایی هستند.

نوار ویدئویی فوق با شعار سربازان اوکراینی و فرماندهان آن‌ها به پایان می‌رسد که می‌گویند: « اوکراین، سرزمین مادری من، پروردگار، پدر آسمانی ما، حمله قاطع ما، انتقام مقدس ما، پیروزی مقدس ما را مورد مرحمت قرار بده.»

ویدئوی زالوژنی پس از هفته‌ها گمانه‌زنی درباره زمان آغاز ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه یا این‌که اصلاً چنین ضدحمله‌ای در کار است یا خیر، منتشر شده است.

در پست زالوژنی که در توییتر قرار گرفته است، اشاره‌ مستقیمی به عملیات نظامی قریب‌الوقوع اوکراین نکرده است و جزئیات اندکی در خصوص ساختار نظامیان و تسلیحات اوکراینی ارائه داده است.

زلنسکی اخیراً در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره ضدحمله احتمالی کی‌یف علیه روسیه گفت ارتش این کشور به زمان بیشتری برای آماده‌سازی آن نیاز دارد. وی افزود: غیرقابل قبول است که حمله را اکنون آغاز کنیم زیرا جان افراد زیادی از دست خواهد رفت. 

هفته‌هاست رسانه‌های غربی از احتمال وقوع حمله متقابل اوکراین سخن می‌گویند. اوکراین به بهانه آماده شدن برای این ضدحمله در حال دریافت تسلیحات پیشرفته غربی شامل تانک و دفاع هوایی و آموزش نیروهایش است. 

رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر گفته بود گفت کار بر روی ضدحمله مورد انتظار علیه نیروهای روسیه در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد. 

پایان پیام/م