داخلی

کلاس‌های هیئت معارف جنگ، تجلی‌گاه خودباوری و اراده‌ی رزمندگان ایران اسلامی است

کلاس‌های هیئت معارف جنگ، تجلی‌گاه خودباوری و اراده‌ی رزمندگان ایران اسلامی است
سرهنگ کیا، گفت: کلاس‌های هیئت معارف جنگ، تجلی‌گاه خودباوری، توانایی و اراده‌ی جوانان و زرمندگانی است که با امکانات حداقلی، برابر قوای مسلح غرب و شرق عالم ایستادگی کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ سید احمد کیا، پیشکسوت نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در بیست و ششمین دوره‌ی هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با اشاره به لزوم تغییر راهبردها در جهت دست‌یافتن به اصل غافل‌گیری و غلبه بر دشمن، گفت: از جمله مواردی که در طی دوران هشت سال دفاع مقدس به تغییر لحن تاکتیکی نیروی پدافند هوایی ارتش و دگرگونی در راهبردها منتهی شد، تغییر در فاز عملیاتی جنگ از هواپایه به زمین‌پایه بود.
وی افزود: پس از عملیات فتح‌المبین، نیروی پدافند هوایی ارتش با وجود تحریمهای شدید و ظالمانه تجهیزاتی با اتخاذ تدابیر تاکتیکی و راهبردی مناسب علیه نیروهای دشمن توفیقات بسیاری به دست آورد.
سرهنگ کیا عملیات «والفجر 8» را نقطه‌ی عطفی برای تاریخ نیروی پدافند هوایی ارتش دانست و تصریح کرد: عملیات تنبیهی والفجر 8، نقطه‌ی عطفی در تاریخ تعامل و وحدت فرماندهی در میان نیروهای مسلح کشور بود و توانست تحولی عظیم در نحوه‌ و شگردهای گردآوری اطلاعات، شناسایی مواضع دشمن، عکس‌برداری هوایی و بهره‌گیری از سامانه‌های راداری ایجاد کرده و مهر تأییدی بر اهمیت نقش نیروی پدافند هوایی ارتش باشد.
وی با اشاره به فواید و اهمیت برگزاری دوره‌های هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، خاطر نشان کرد: دوره‌های عملی هیئت معارف جنگ با تکیه بر تعامل تعهد و ایمان، به دانش‌اندوزی توأم با اخلاص دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش کمک کرده و عوامل موفقیت ارتش در مسائلی نظیر بازدارندگی، بازپس‌گیری و تنبیه دشمن متجاوز را بازگو می‌کند. بیان عظمت خودباوری، توانایی و اراده‌ی جوانانی که با امکانات حداقلی، برابر قوای مسلح غرب و شرق عالم ایستادگی کردند، جز از طریق حضور در این کلاس‌ها ممکن و میسر نیست.