داخلی

مهارت‌آموزی ۳۲۰۰ سرباز در استان سمنان

مهارت‌آموزی ۳۲۰۰ سرباز در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح جامع سرباز مهارت همه‌ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، جهاد دانشگاهی و مرکز آموزش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

وی از ارائه خدمات آموزشی به سربازان در قالب طرح سرباز مهارت خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای سال جاری در استان سمنان آغاز شده است و تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی بهره بردند و دوره‌های آموزشی تا اواخر سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: در راستای اجرای طرح سرباز مهارت در سال و بر اساس شیوه‌نامه ابلاغ‌شده از سوی قرارگاه مهارت‌آموزی، این طرح در این استان تا پایان سال اجرا می‌شود و در این راستا تمام سربازان ورودی به مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان در این دوره‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

منصفی‌راد خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی استان سمنان مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاد دانشگاهی به‌منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه‌ها مقرر شد دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و کارآفرینی به مدت ۲۴ ساعت و مهارت‌های زندگی به مدت ۱۲ ساعت برنامه‌ریزی و برگزار شود.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/